Stretcha

Fråga:
oh har då nå tips på några övningar? :o jag vill också bli vig! Hur länge åt gången kör ni? :)

Svar:
Jag är inge bra på just sådana övningar, men jag kom ihåg en övning på idrotten på skolan, kolla på bilden nedan som jag målade^^ (det är ingen s*x ställning, även om det ser ut så)

Man ligger på rygg, om du börjar med höger ben så ska du ha det vänstra nere på golvet, personen som hjälper dig ska sitta på benet så det inte kan lyftas, det högra benet ska personen sträcka upp så långt det går, och se till så att benet är rakt. Du pressar benet allt vad du kan mot personen och personen håller emot, som siffran 1 på bilden, benet ska inte tryckas så det blir lägre, utan det ska hålla samma position. Pressa några sekunder, sedan slappnar du av och personen trycker samtidigt benet närmare din kropp, som siffran 2 på bilden, men bara lite åt gången. Sen pressar du benet igen i några sekunder, och efter det trycker personen benet närmare din kropp, upprepa så tills det börjar göra för ont. Jag brukar bara hålla på i ungefär 5 minuter per dag, och jag lovar att det blir bättre dag för dag! Men var försiktiga i början. Och byt ben också givetvis^^



Kommentarer
Fanny

Svar: Jag såg någon som bloggade med blogg.se som hade tidsinställda inlägg :O

2010-04-21 @ 08:21:03
URL: http://ffaannyyf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0