Fråga får svar.

alltså du måste värkligen svara på det här!
jag plattar mitt hår varje dag, och då menar jag väkligen varje. + att om jag badar så plattar jag det efter igen, eller om det regnar. men nu har mitt hår slitits av så hårstråna längst bak är ungefär lika långa som ett gräs-strå :S
men aja nu till frågan.
efterssom jag plattar så mycket och det sliter så är det inte bättre att rakpermanenta då?
jag vet att det också sliter men är inte det bättre att det slits mycket en gång en att det slitter mycket flera gånger?
jag är värkligen rädd för vissa säger att om man rakpermanentar kan man tappa håret, rätt så mycket!

SVAR:
Jo visst, om man är i behov av att platta håret så mycket som du gör så är det ju bättre att rakpermanenta, men det låter på dig som att ditt hår redan är såpass slitet, så en rakpermanent kanske förstör ditt hår totalt! Jag tycker du ska gå till en frisör och låta denna känna i ditt hår och se om det går att rakpermanenta eller inte.

En rakpermanent sliter mer på håret än en vanligt krullpermanent, eftersom under tiden man rakpermanentar så måste man dra och platta håret hela tiden, därför tror jag så många är rädda för just rakpermanent. Man tror att alla som permanentar håret inte tappar det, så då rakpermanentar de istället och tror att det kommer slita lika mycket.
Ett blekt hår som man permanentar kan absolut gå av!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0