Svar till frågorna!

1.Hur kan du vara så snygg?
SVAR: Tack va snällt;) själv tycker jag inte att jag är "så snygg", men jag tycker inte jag är ful heller, man får göra något bra av det man har. "Det finns inga fula människor, bara lata" (Coco Chanel)
2. hej! jätte snyggblogg! tänkte fråga hur länge har du jobba som frisör? vad det en svår utbildning? berätta gärna lite om hur det går till :) kramkram!
SVAR: Tack:D Jag har jobbat som frisör i 2,5 år nu. Utbildningen är inte så svår, det svåra är att komma in! Man måste nog ha minst 240 poäng tror jag. Man får prova att klippa på dockor, och sedan tar man villiga kunder till skolan, och då hjälper ju lärarna till om det behövs. Det är ganska mycket teori också om färg och sånt.
3. Hur gammal är du ?
Om du jobbar, vad jobbar du med ? :)
SVAR: Jag är 22 år nu, och jobbar som frisör:)
4. hur sprider man sin blogg på bästa sätt?
Hur gammal är du?
Har du några tips till mig som bloggar vad kan skriva om?
SVAR: Det gäller att synas, så skicka många kommentarer till andra och kör många erbjudanden, som tävlingar. Och på Bloglovin.se kan man betala för att synas.
Jag är 22 år.
Vad man ska skriva om handlar om vad man har för intressen, först och främst tycker jag att bloggen ska vara för en själv, och sen som andra hand ska man skriva för andra, så det beror på vilka läsare du vill få. Som jag som älskar utseende och mode m.m så drar jag ju samtidigt till mig folk med samma intresse eftersom det är det min blogg erbjuder:)
5. när började du blogga ??
och varför?
SVAR: Tror jag började för snart 2 år sedan. Först var det en mer privat blogg där jag skrev av mig om privata saker som bara mina vänner läste. Men sedan ett år tillbaka tror jag så ville jag satsa lite mer och få massa olika läsare. Det är kul att dela med sig om sina intressen tycker jag!:)
6. hur lång är du? :)
SVAR: Jag är jätte kort! haha. 157 cm, precis som Eva Longoria i Desperate Housewives;) Fast jag gillar att vara kort, tycker det är gulligt:)
7. har du blå ögon? eller är det linser? :)
SVAR: Jag har aldrig använt färgade linser (förutom på Halloween), så de blåa ögonen är mina:) I vissa ljus är de knallblåa;)
8. Är det kul att jobba som frisör? :D
SVAR: Alla yrken har dåliga och bra sidor. Men jag älskar mitt yrke, men sen så jobbar jag inte som jag skulle vilja, jag skulle vilja jobba på en dyr och exklusiv salong, där kunden aldrig vill lämna stolen, just för att det är så skönt och välmående. Jag vill få kunden att känna det som en lyx att gå till mig.
9. har du desginat din blogg sj? :)
Hur gammal e du? :)
Vem e din abv? :) (absolut bästa vänn)
SVAR: Ja jag har gjort designen själv:)
jag är 22 år.
Min absolut bästa vän är nog Lena, hon är också frisör. Alla mina andra vänner träffar jag så sällan för jag har ju flyttat ifrån min hemstad och andra har också flyttat.
10. Är det sant att man kan förlora allt pigment i håret om man t.ex blonderar det för mycket?
Jag hade blont hår förut, men färgade det sedan brunt men hårfäggen gick ur på en gång. Nu har jag svart hår och det har inte gått ur än men undrar bara :)
SVAR: Ja, när man bleker håret så bleker man bort alla pigmenten, så när man färgar över ett blekt hår med en mörkare så släpper färgen ganska fort. Det är också lätt att få grönt hår om man färgar över brunt på blont, för att det inte finns några röda pigment kvar i håret, därför ska man förpigmentera. Svart färg är den färgen som sitter bäst, just för att den är så mörk. Så ni som färgar er svarta och vill bli blonda igen är inte säkert att ni kan bli det;)
11. Funkar sånna där piller som man kan äta för hårväx? Var köper man dem? Och hur mycket kostar dem? :)
SVAR: Ja det funkar olika från person till person, om inte annat så blir håret bättre, det kan bli lite grövre och glansigare. De köper man på hälsokostbutiker, jag gillar "Original Silicea" kapslar och tror den kostar runt 230 kr, det är tabletter för 60 dagar.
12. Hur gammal är du ? :)
SVAR: Fortfarande 22;)
13. hej ! :D ja bara undrar om du nte skulle ha lust att skriva mitt bloggnamn i inlägget på frågergrejern? har verkligen skitdåligt med bloggläsare och får typ aldrig kommentarer :o så skulle verkligen vara jättesnällt, men förstår ju såklart om du inte vill :) men ja bara fråga :D men skule vara jättegulligt om du gjorde de :)
14. hur länge har du bloggat?
hur många läsare har du i snitt per dag?
SVAR: I typ 2 år.
Jag har inte så värst många, snittet på återkommande läsare är runt 120 per dag, men min sida öppnas ungefär runt 200 per dag.
15. oskuld?
länge bloggat?
singel? om förhållandet, hur länge?
hur många läsare har du? :)
SVAR: Haha nej jag är inte oskuld, men nu när man är "äldre" och efterklok så skulle jag ha viljat spara mig till bröllopsnatten, tänk så spännande!
Har bloggat i typ 2 år.
Jag är ihop med min pojkvän Tobias sen 3,5 år tillbaka:)
Jag har ungefär 120 läsare per dag.
16. vad tycker du om joacim lockséns låt "tänk om tänk inte fanns" ?
kika gärna in och lyssna på den ;)
SVAR: Inte riktigt min musiksmak, men tror den skulle vara bättre om den var lite snabbare;)
17. har du något komplex när det gäller dit utseende? :)
jag tycker btw du är jääätte fin! :)
SVAR: Jag kan inte säga att jag har något direkt komplex, det är inget jag mår dåligt över, men visst finns det lite man skulle vilja förbättra, men jag vill inte skylta om det dåliga hos mig, då ser ni det bättre;) hehe om ni förstår;)
18. vad använder du för skönhetsprodukter till ditt hår? :)
kram!
SVAR: Jag använder alltid silkesdroppar, min favorit är Farouks Biosilk. Använder den varje dag och som värmeskydd. Sen schampo och spray och sånt byter jag hela tiden;) Men jag älskar också Osmo Essence´s inpackning.
Hur gammal är du ?
2 : Om du jobbar, vad jobbar du med ? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0