Dagens tips


Nu kommer jag dela med er ett av mina bästa knep! Jag har gjort det på så många klänningar, och det förändrar dem verkligen!
Jag är inte så förtjust i löst hängande långa klänningar, så på nästan alla sådana jag har brukar jag dra i resårband runt klänningens slut. (så dålig på att förklara)
Längst ner på klänningen har dem ju vikt upp kanten och sytt ihop så att det inte ska fransa sig, där blir det alltid en ficka, klipp upp ett hål på insidan av klänningen så att det inte syns sen när man väl har den på sig. Ta ett resårband och mät det runt era lår där ni vill att klänningen ska sitta, spänn åt lite så att det inte finns möjlighet för resåret att hasa ner från benen. Gör en knut i ena änden, större än hålet ni klippt i klänningen. Trä på en stor säkerhetsnål (den största ni har) på andra sidan resåret, stäng säkerhetsnålen och för in den änden först genom hålet i klänningen, trä den hela vägen runt klänningen tills den kommer ut på andra sidan och ut genom samma hål som ni stoppat in den i. Knut ihop resårbandet och så är det klart. det blir mer som en ballongklänning, kan visa er resultatet här:

Den här klänningen hängde förr neranför knäna.
Jag hoppas verkligen ni förstår vad jag menar, har så otroligt svårt att förklara, så svårt att hitta rätt ord. hehe
Detta tar för mig ungefär 10 minuter att göra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0