Mellanmål kanske?

Igår kväll spydde typ min matlust på smörgåsar, jag är så trött på dem så det är inte sant. Och inget fanns det hemma direkt. Så jag gjorde min underbara grönpepparsås och broccoli att doppa i. Det kan man lätt äta som ett litet mellan mål, eller istället för godis eller som en lätt kvällsmat:)
Såsen:
Ta 2 dl grädde och 1 eller 2 dl vatten och värm upp lite i stekpannan. Häll i 1½ matsked kalvfond, krydda med malen grönpeppar, eller den pepparn som du tycker bäst om. Smaka av så det inte blir för starkt. Och red av mig Maizena redning, den för bruna såser, jag kanske tar ungeför 1 till 2 matskedar, pröva er fram, det ska bli tjockt men inte för tjockt;) och få färg med lite colorit soja. och doppa sen med broccoli, asgott:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0