Mitt mascaratest!

Jag har provat 8 olika mascaror som jag tänkte dela med mig mitt tycke om!



Jag har provat:
 Maybelline Pulse Perfection.
Maybelline The Colossal Express mascara.
Isadora Build-Up Extra Volume.
Loréal Volume Collagene
Loréal Telescopic
Maxfactor False Lash Effect
Maxfactor Masterpiece Max
Fiberwig
__________________________________________________________________

Maybelline Pulse Perfection:

Ska jag vara ärlig tror jag inte alls att vibrationen har någon påverkan. Jag tyckte inte fransarna blev längre än någon annan mascara. Så den är inte direkt bättre än någon annan.

EEE
__________________________________________________

Maybelline The Colossal Express mascara:



Dem lovar megavolym... vart då? Färgen är bra, men dem blir inte så mycket längre och någon jätte volym blir det inte heller. Och så gillar jag inte såna här borstar, dem är så mjuka och det är lätt att kladda.

EE
_________________________________________________

Isadora Build-Up Extra Volume.



Lite hårdare borste på såna borstar, färgen är bra och det täcker bra, men här är det inte heller någon megavolym.

EEE
___________________________________________

Loréal Volume Collagene

Den här mascaran gillar jag inte alls, borsten är stor, men det gör ingen nytta. Fransarna blir jätte mjuka! Ingen stadga alls, det blir alltså ingen snygg böj på fransarna. Och det färgar lätt av sig under ögonen.

E
________________________________________

Loréal Telescopic



Den här gillar jag! Man får jätte långa fransar om när man väl lärt sig hur. Det finns ju bara 4 kam rader på borsten, så se till att fransarna hamnar mellan kampiggarna på en rad, så att man kammar fransarna, och zick zacka hårt upp ändå till toppen. Då blir dem jätte långa och färgen är verkligen kolsvarta och fransarna blir fyllda av färg! Man får verkligen tjocka långa fransar, det enda negativa är att det lätt blir spindelbensfransar.

EEEE
_______________________________________

Maxfactor False Lash Effect



Min favorit mascara! Kolsvart färg, man får jätte långa fransar och volymen är jätte bra. Bäst blir det om man lägger lager på lager. Sitter kanonbra och smular inte eller nåt!

FAVORIT

EEEEE
____________________________________________

Maxfactor Masterpiece Max



Den här är ungefär som den ovan, men kanske inte ger riktigt samma längd. Men den är kanonbra! Ju mer lager desto snyggare blir det.

EEEE
_________________________________________

Fiberwig



Denna mascara är kanon, men jag använder den som en avslutning på en annan mascara. Måla fransarna som vanligt, och sist av allt kan du använda denna, när du tar ur borsten från mascaratuben så torka inte bort mascaran på toppen av borsten! Det är det du ska använda. Med toppen lägger du på fibrerna som finns i mascaran på topparna av fransarna, det lägger sig som lösfransar, men dem sitter verkligen fast! Det är jätte pilligt innan man lärt sig men det blir verkligen som en förlängning.

EEEE



Kommentarer
Mia -Livet i Göteborg

Bra test:D

2010-03-24 @ 17:10:09
URL: http://mariagraaf.blogg.se/
Josse

yes, ska du göra något speciellt ikväll då? =)

Själv ska jag klippa mig, hehe =)

2010-03-24 @ 17:38:36
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/
lovisa

men fy vilken rolig blogg! älskar att läsa om smink och sånt! tummen upp:)

2010-03-24 @ 17:38:47
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Janni gravid i vecka 37 ♥

Fin blogg, ska verkligen titta in ofta :)

2010-03-24 @ 19:06:52
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Olivia

var köpte du Fiberwig? Det sägs att den bara finns att köpa i Tahiland stämmer det? :(

2011-02-27 @ 17:57:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0