Svar från frågestunden

Hej alla, här är de tre frågorna som jag fick:( fick inga mer, synd... ställ mer frågor vid nästa frågestund!


hej tackar så mycket ;D hur färgar man håret bäst blondt hemma ?:)    
 

SVAR: Om du har ofärgat hår, alltså naturligt, då kan du välja vilken färg du vill i princip i affären, men om du har färgat hår så läs på förpackningen du köper att det finns väteperoxid och pulver! för det är blekning och då bleker du tills du fått den färgen du vill ha (högst en timme för sen stannar processen upp) köper du ljus färg där du blandar två cremer med varandra så är det en ljusarefärgning, och det kan bara bli en enda färg, och det tar knappt på färgat hår, det är till för naturligt hår. så när du fått den blonda färgen du vill ha, kör med samma färg efteråt och lägg bara i botten och ha alltid samma verkningstid så blir det jämt.


Vad är ditt bästa tips för att få volym i långt, nordiskt hår?


SVAR: ju längre hår man har, desto tyngre blir det och svårare att få volym, det finns ju många sätt, du kan ju lägga överhåret på spolar, fukta håret jätte jätte lite och rulla upp, låt sitta kanske 15 minuter. Sen älskar ju jag Volumini, det är perfekt för att få volym, den använder du bara i botten och håller tills du tvättar håret nästa gång. Om du fönar håret så se till att ha en stadga i botten, jag kör alltid med spraymousse, det tycker jag är bäst, och tänk på att volymen sitter alltid i botten, det kvittar hur mycket du fönar på längderna, blås huvudet upp och ner. Ett sista tips är gammalt och så sjukt bra, TOUPERA! det är det lättaste och snabbaste att göra.


Hej!
Jo, jag är typ rödhårig eller vad man nu ska kalla mitt hår, röd-blond-wannabe brunt kanske?
Iallafall så vill jag blondera mitt hår, för det första, hur mycket kostar det ungefär att bleka håret?
och bör jag göra det hos frissör eller kan det bli bra om man gör det hemma också? Det är ju liksom mycket billigare ;)
Tacksam för svar! :D <3
Ps. Fin blogg! :D


SVAR: Eftersom du har mycket rött i håret, och det är första gången tycker jag att du ska göra det hos frisören först, de röda pigmenten är de svåraste att ta bort och du kan bli väldigt gul eller orangehårig om du gör det själv och inte riktigt vet vad som krävs för att få ljust hår. Efter det första besöket hos frisören kan du köpa blekning i affären och bleka utväxten, se till att det står på förpackningen att det är väteperoxid och pulver! för då kan du ha i blekningen så länge som en timme, sen slutar det att verka, och viktigt är att du då bara lägger på utväxten, för att checka av och se så att utväxten är lika ljus som topparna så dra av färgen på en liten liten slinga så ser du hur färgen ser ut, är det inte lika ljust så kladdar du på blekningen där du checkat av igen och sitter en stund till. Men fråga gärna din frisör vad dem tror, om dem tror att du kan fixa det själv.

Hoppas ni blir nöjda mer era svar:)



Kommentarer
Silly bands sverige

Kan man ha i blekmedlet för länge?

2010-09-26 @ 23:10:04
URL: http://www.livezone.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0