Blind av skönhet

Klänning

På bilden är den här klänninge så himla vacker! Men man blir nog lite blind av modellen, hon ser så romantiskt vacker ut, och det förskönar intrycket av klänningen. Så här ser klänninge ut egenligen:

Klänning
Inte lika fin där va??

Samma sak är det när det gäller frisyrer. Vilket är lite jobbigt i mitt yrke som frisör. Folk kan komma in med en bild på en jätte snygg frisyr... och en jätte snygg modell! Men egentligen kanske det är bara modellen man tycker är snygg? Och så har man så höga förväntningar på att man ska "bli" som på bilden. Visst, ibland kan man ha en helt annan hårtyp, och då funkar det ju inte, men om man nu har samma hårtyp som modellen, och kunden ändå inte blir nöjd, vad ska man göra då? Säga att modellen är mycket snyggare än kunden? Hahha, det går ju inte^^
Ibland vill jag att man inte bara ska använda sig av extremt snygga modeller, varför inte ha normala folk som modellar frisyrer? Så man inte blir så blind.

Vad tycker ni?



Kommentarer
Mia -Livet i Göteborg

jag vet inte vad jag ska säga eftersom jag alltid är den där kunden som har "för" snyggt bild med sig:P

2010-05-19 @ 00:32:49
URL: http://mariagraaf.blogg.se/
alex

Hej!

Ville tipsa om att i min blogg lottar jag nu ut ett presentkort till ett värde av 1500 kr som fungerar i de allra flesta butiker. Anmäl dig på min blogg!



Kram

2010-05-19 @ 00:34:04
URL: http://stockholmshetaste.se
J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

trebligt att höra då ska jag nog förstätta med det:)

2010-05-19 @ 08:26:26
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0