Fråga får svar!

skulle vara kul ifall du berättade hur man
håller lockarna (jag har jätte lockigt hår!)
starka när man ska ut osv. alltså jag vill inte
att de ska se torra ut utan lite stela/blöta
om du förstår? jag brukar använda ton med spray
och det hjälper men slösar så mycket! Använde även
en gegga som en kompis hade, den produceras dock 
inte längre.. Sååå, har du något tips på hur man kan göra?
Svar:

Det bästa är ju att låta lockarna självtorka, men det vet du säkert redan;) Men om du tvättar håret, och tar i någon kräm som är till för lockigt hår, t.ex. Goldwell Dualsenses Curly Twist , eller någon annan leave-in produkt.
Goldwell Dualsenses Curly Twist Leave-In Serum i gruppen Hårvård / Hårtyp / Lockigt hos  (22-316)
Sen kan du föna lite i botten, använd gärna en diffus
Diffuser för Parlux 3500 i gruppen Värmeverktyg / Fön hos  (11-910)
Och när håret är bara lite fuktigt, ta i någon produkt som är fet, för att lockarna inte ska se torra ut så måste du ha i något fett.
T.ex. Big sexy hair curling creme
Curling Creme
Eller ta i vanligt mousse bara och krama i längderna och låt det självtorka efter det.
TIPS:
Big Sexy Hair har en jätte bra serie för lockigt hår, kika in här:
FÖR LOCKIGT HÅR!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0