Fråga får svar.

Men om man har haft långt hår och det senare har typ, slitets av till kort, kan man då få långt hår igen?? Jag har lockigt hår (är kvarts afrikan) och plattade det jämt förut så att topparna gick av och lockarna var helt sönderslitna. Nu därimot är det lockigt och inte så mycket slitet. Men det blir fortfarande inte längre? Jag vet att det också är svårt att se på lockigt hår men men, min fråga är somsagt: kan hårets livslängd förkortas av att man sliter på det?

Svar:
Det där kan jag inte riktigt till 100%, men egentligen så har ju inte topparna på håret något med livslängden i roten att göra. Så om man har kanske 6 års livslängd på sina strån borde det ju inte kunna förkortas genom att man t.ex. plattat sönder topparna.
Men man har vanligtvis den bästa kvalitén, tjockaste och längsta livslängden på sitt hår runt 15 års åldern, sedan går det bara utför^^ Så att livslängden minskar ju äldre man blir är inte ovanligt.
Så det bästa för dig vore ju att sluta platta håret (undvika värme över huvudtaget), ge det näring och klippa det regelbundet så borde du se ifall det blir längre eller inte. Blir det inte det så är det nog så att livslängden har förkortats, men den kan ju också variera genom livet.

Jag hade hår ner till brösten när jag var i tonåren, men klippte det till axlarna när jag var 17, sen dess har jag aldrig fått ner det till samma längd:( så det är lika för mig;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0