Fråga får svar.

jag har alltid varit välfigt blond naturligt.
men sen testade jag att slinga blondare och när det började växa ut blev mitt hår skabbigt!
så jag färgade jag det mörkbrunt, nu vill jag ha mitt naturliga blonda igen, men jag vill inte låta färgen växa ut, kan man göra någon slags avfärgning eller vad tycker du att jag ska göra? :)
världens bästa blogg!

SVAR:
Glad jag blir av att du gillar min blogg:D
Många tror att en avfärgning ger tillbaka ens naturliga hårfärg, men så är det inte riktigt. En avfärgning är blekning, så man bleker bort färgen, och färgen efteråt blir ofta inte så fin. På brunhåriga som avfärgar blir ofta färgen väldigt guldig/orange. Så då måste man färga in håret sedan i en annan färg.
Det bästa på dig vore att göra antingen slingor i en så närliggande färg som din riktiga hårfärg, eller att färga hela håret i en närliggande färg. För då syns inte utväxten så mycket och det blir lättare och snyggare att spara ut håret.
Detta är väääldigt svårt att göra hemma, då man inte 100% vet vad man får för hårfärg som man köper, så jag råder dig att göra det på en frisörsalong:)
Lycka till!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0