Semester!

Nu tar jag semester:D Va skönt det ska bli, om nu vädret blir bra, annars kan det kvitta känns det som;)
Idag tog jag med Tyson till veterinären, de tog av gipset, och det var läkt nu äntligen, men, nu har han istället fått något rejält vidrigt köttsår av gipset, som också blivit inflammerat:( Så de klippte av lite döda hudceller vid armbågen och satte dit 2 stygn, och på "handleden" eller "tassleden" ;), så var det ett rejält köttsår:S så nu måste vi smörja in med gele och sätta på nytt förband varje dag i minst en vecka. Och så får han käka lite antibiotika i 10 dagar nu.
Just nu så måste han ha tratt också, så han inte slickar på armbågen, ser så hemskt ut... Tyson är nog en liten oturskatt tror jag. Men han är ändå min lilla favorit;)
Ska bli så skönt när han är helt frisk igen:)
Och pga av detta nu då så kan inte jag och Tobbe ta någon sista minuten resa till veckan, eftersom vi måste se till Tyson, byta förband och medicinera honom. Men vi tänkte istället åka utomlands till vintern istället, kanske egypten eller nåt. Kul, då har jag något att se fram emot:D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0