Svar på frågestunden

Här är lite frågor:

1. Är det kul som frisör?
2. Hur lång var utblindningen?
3. Tjänar man bra??

SVAR:
1. Det är jätte kul att vara frisör, speciellt när man får göra det som man tycker är roligast, finns ju så himla mycket att göra inom frisör. Det jag tycker är roligast är att färga och sätta i löshår:)
2. Jag gick på gymnasiet då det är 3 år.
3. Nja det är så olika, frisörer får ju både grundlön och provision. Jobbar man på en dyr salong så tjänar man ju mer. Men en frisör som jobbar 100% och bara får grundlön får man ut ungefär 15000:-, om man är anställd vill säga! Hyr man stol beror ju lönen på vad man får in i månaden.

Tycker du själv att du är en bra frisör? :)
Hur länge har du jobbat som frisör?
Och hur kom du på att du ville bli frisör? :D

SVAR:
Jag tycker att jag är en bra frisör, jag har jätte svårt att skryta och berätta hur bra jag är. Men jag får ofta höra av kunder att de tycker jag är så lugn och harmonisk, att jag är så mjuk på hand och så himla nogrann.
Jag har jobbat i 3 år nu tror jag:)
Jag kom på att jag ville bli frisör ett halvår innan jag började på skolan^^ Först gick jag på Lillerud, då skulle jag bli djursjukvårdare, men det var inget för mig, och då tänkte jag att jag måste göra något annat, men vad? Så slog det mig bara, FRISÖR! Hade aldrig tänkt på att bli frisör innan, men det var bland det bästa jag kommit fram till;)

Hur började du blogga?
Vad tycker du är det bästa med bloggvärlden?
vilka bloggar läser du?
Vad är det första du gör när du stiger upp på morgonen?
Vad är det första du gör när du lägger på datorn?

SVAR:
Jag började blogga på en annan blogg för kanske 2 år sen, då skrev jag privata saker som mina kompisar läste. Men så ville jag ha en mer öppen blogg, så då startade jag denna, och då ville jag dela med mig av mina intressen, så här skriver jag om hår, smink, kläder, vardag och mina "öppna" tankar.
Det bästa är att man får tag på så mycket information, vart man kan köpa snygga kläder, hur andra sminkar sig, hur de gör si och så.
Jag läser Kissies, Paow, Isabelle och mina vänners.
Det allra första är att klä på mig^^ Sen sminkar jag mig, sen äter jag och sen åker jag till jobbet.
När jag startar datorn går jag alltid in på min blogg först för att se vad som hänt.

mitt hår blev lätt fettigt och jag behöver lite tips om vilket shampoo och balsam som hjälper mot de :)

SVAR:
Du ska nog ha ett schampo och balsam som är milt för ditt hår. Serien ABBA tycker jag är jätte bra! Just ABBAS schampon tvättar inte bort det naturliga fettet som man har i hårbotten, ofta gör vanligt schampo det, och då producerar din hårbotten ännu mer fett eftersom det saknas.
Och så skulle jag tipsa dig om att Detoxa ditt hår, tvätta inte håret på länge! Hehe, låter hemskt, men man måste lära hårbotten att inte producera så mycket fett. De med fett hår tvättar sig ofta, just för att det är fett, men då blir det bara fetare, eftersom det då saknas fett. Så försök att tvätta håret en gång i veckan, jobbigt i början men till slut blir det bättre:)

Hur gammal är du? xD
Vem är din idol?

SVAR:
Jag blir 23 år i sommar:( Vill inte bli äldre! hehe
Idol... svårt, har nog inte direkt någon idol:S

Tack för era frågor!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0