Färgat utväxten

Sitter med färg i utväxten nu.
Har ju haft problem med att hitta en bra färg, färgen vi har på jobbet blir för guldig, köpte färg från andra märken, den ljusaste som finns på kartan, men funkar inte heller. Bleka håret vill jag inte göra...
Nu köpte jag en färg på Ica, haha, inte använt såna färger sen jag var typ 14 år. Men den färgen såg jätte fin ut, fast när jag kom hem och läste ordentligt, så var det ju en toning, som bara orkar ljusa upp 1,5-2 steg:S
Men vi får väl se om det funkar, funkar en färg från Ica så blir jag paff vill jag lova! Men det skulle vara skönt eftersom den är skonsammare än de färgerna jag annars brukar ha, då jag använder 12% väteperoxid. Jag måste ha hur mycket guldiga pigment som helst i mitt hår, eftersom jag är ganska ljus i mig själv men det blir aldrig så ljust jag vill ha när jag färgar^^


Kommentarer
M

oftast drar ju 12% upp så mycket guldiga pigment att det är bättre att sitta med ett lägre väte och sedan låta det verka utan värme och sedan nyansera för att dämpa mer. Brukar funka för mig :)

2011-11-24 @ 22:11:55
Emma StarLeaf svarar

SVAR: Jag har provat det också;) men det funkar inte för mig:( Vet att lägre väte orkar "jobba" bort det guldiga mer, på längre tid, men tycker mer att det funkar på blekning, inte på ljusarefärgning. Jag har haft både 9% och 12% väte, sitter ca 1 timme med färgen, och med 12 blir ljushetsläget bra, men blir guldig, och med 9% blir ljushetsläget för mörkt och ännu mer guldigt. Blir tokig på att inte hitta nån bra färg. Och då blandar jag även i massa olika nyanser i färgen för att försöka dämpa, som silver m.m. Och att nyansera efteråt funkar nog, men i våra färger finns det ingen bra färg för det...

Men hör och häpna, det funkade med färgen från Ica! Haha^^

2011-11-24 @ 23:34:14
URL: http://emmastarleaf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0