Så håller nagellacket längre!

Jag är van att ha akrylnaglar, och målar man nagellack på akrylnaglar så sitter nagellacket ända tills man tar bort det, det nöts aldrig av. Men nu har jag mina egna naglar, tog av akrylnaglarna i söndags, då jag hade haft dem i en månad, så hade en förskräcklig utväxt;)
Och nu förstärker jag mina egna naglar med nagellack, men förr brukade nagellacket bara hålla i en dag ungefär, det började alltid flagna av ute på tippen:(

Men nu ska jag berätta ett litet tips så det håller några dagar extra!

Det bästa av allt är att buffra lite på ytan (fila med en jättefin fil) så man får bort glansen på nageln. Men detta är inte direkt något jag rekommenderar, för naglarna blir ju bara skörare och skörare efter varje gång man filar.
Men något som funkar lika bra är att först torka naglarna rena med aceton, så man får bort all gammal nagellack eller smuts.
Sen doppar man en topps i acetonet, och stryker det endast på nageln, viktigt är att inte nudda huden. För då torkar nageln ut och blir helt fri från oljor som kommer naturligt från huden. Acetonen torkar på bara någon sekund. Viktigt nu också är att inte få någon hudkontakt med nageln efter man strykigt på acetonet, sen är det bara att måla på nagellacket som vanligt. Så fort som möjligt efter att acetonet torkat.

Nu håller nagellacket längre! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0