Hur man använder BrunUtanSol

Tänkte berätta och ge tips hur man bäst använder BUS krämer, jag älskar BUSkrämer, just för att jag vägrar sola solarium, dels för att det är så himla farligt, och dels pga alla bakterier. Det var ofta jag blev sjuk efter ett besök hos solariumet på den tiden då jag solade:(
Min favorit BUS kräm som jag har nu är ACO´s för kropp och ansikte.
Den luktar inte lika illa som alla andra krämer, och färgen blir naturligt solbrun och inte det där orangea, sen tycker jag inte det färgar av sig lika mycket på kläder heller, vilket är ett stort plus!!
Innan Applicering:
Ta en dusch först och skrubba bort alla döda hudceller och ev. gammal BUSfärg. Torka dig noga efter duschen, man måste vara heeelt torr när man applicerar krämen.
Applicering:
Applicera jämnt och jobba in krämen i huden på hela kroppen, så det verkligen känns som att du fått överallt. På fötterna brukar jag bara göra på ovansidan och lite ut på tårna, tänk er var solen träffar när ni solar, där ska ni smörja. Ryggen kan vara svår att nå helt för en del så där kanske ni behöver hjälp av nån. Armhålorna drar jag bara handen över lite lätt när det inte finns någon kräm kvar i handen, alltså att jag smörjt in krämen nån annanstans och skulle behöva fylla på i handen, om ni hajjar;) Var noga så ni smörjer runt hela halsen, ända upp till hårfästet i nacken, så det ser bra ut ifall ni sätter upp håret. I ansiktet är det väldigt noga att ni lägger ett jämnt lager, där kan det bli väldigt flammigt eftersom man är olika fet på olika ställen, och även har olika fjuniga partier. Jag har bruna ögonbryn så jag drar över krämen över hela ögonbrynen för att inte få nån vit kant där. Har ni ljusa ögonbryn, gör likadant men dra med en blöt tops efter för att avlägsna färgen på ljust stråna. Viktigt är också att dra lite på öronen, speciellt precis bredvid polisången där örat börjar.
Sen tvättar ni händerna JÄTTE noga! Gärna flera gånger och emellan fingrarna speciellt. Ta sedan en bomullspad och lägg på en klick kräm, stryk ut krämen på framsidan av handen och ut på fingrarna (där solen tar) och dra ut det en liten bit på armen så det smälter ihop bra.
Torkningstid:
Vänta ungefär 10 minuter innan ni klär på er. Jag brukar ta på mig en morgonrock. Sen väntar jag ca 30 minuter innan jag går och lägger mig. Och jag brukar ligga på rygg med ben och armar utsträckta så de inte nuddar kroppen;) Annars kan det bli fläckar. Sen när man väl somnar har man ju ingen koll på hur man rör sig men så noga är det inte, hehe.
Avslutning:
På morgonen är det viktigt att ni tar en dusch igen och skrubbar bort det överflödiga, då får ni bort den svaga doften som finns och alla ev. fläckar, och färgen blir jämn och fin. Ansiktet är viktigt att skrubba riktigt ordentligt. Vanligast är att näsan och partiet runt munnen blir mörkast, så skrubba mer just där.
Och sen är det klart;)
Gör om ända tills ni får den färg ni vill ha, sen använder ni krämen var tredje dag ungefär.
På bloggerskan Hanna Widerstedt kan ni tydligt se vad jag menade med ansiktet, det ser inte klokt ut! Så hon har inte skrubbat bort det överflädiga.
Bilden tagen från hennes blogg www.widerstedt.com


Kommentarer
pontus skarsgård

hej du e fett duktig:D får man lägga till dej på fb??:)

2012-04-07 @ 17:43:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0