Fråga får svar.

Fråga:

Hej, jag har en fråga angående hårfärg. Det är nämligen så att jag vill ha en ganska beigeblond färg som inte är allt för ljus, kanske en 8 eller i värsta fall en 7, som sagt, med inslag av beige. Jag ligger naturligt på en 5 så jag har ju ganska mörkt hår i mig själv. Problemet är att när jag säger till min frisör vad jag vill ha så menar hon på att det inte riktigt går med en blekning, då måste man färga och att det bästa är att lyfta färgen så mycket som möjligt. Är det sant att det inte går att uppnå eller handlar det snarare om en gnutta inkompetens av frisören? Jag har gått till samma frisör i snart två år och jag vill egentligen inte byta men är det kanske det ända bästa? Eller iallafall när det kommer till färgning?

SVAR:
Hej, vissa frisörer har inte alla färger, eller om vi säger så här, de färger de använder, det är inte alla som har just beige i sin färgkarta. Så kanske kan det bero på det också att de inte har just den färgen du vill ha.
Men det är sant med att det inte går att bleka det till en beige färg, men jag är osäker på om en ljusarefärgning orkar ljusa upp det till en beige färg när du är en 5:a, eftersom beige har lite kallt i sig. Ljusarefärger blir ofta väldigt guldiga. Men då tycker jag att din frisör skulle kunna bleka ner håret först i det ljushetsläge som du vill ha, och sedan nyansera håret med en beige toning. Finns som sagt olika för olika märken, men det borde din frisör veta vilken du ska ha.
Sen kan man göra på ett annat sätt också, att om hon bleker ner hela ditt hår, och sedan blandar hon i suupertunna slingor i hela håret, i en 7:a kanske, nån färg som är lite beige eller sand aktig, karamel tycker jag beskriver färgen bra. Med den slingblandningen får man en fin beige färg, så gjorde jag när jag fick en beige nyans:)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0