Vad blir det?

Åh herregud, vad blir det kan man fråga sig? Volvon är fortfarande trasig, så vi har bara forden. Och nu har Tobbe börjat på ett bygge i Hallsberg, så han måste ha bilen varje dag. Han skulle hämta mig på jobbet igår, då han ringer och säger att motorlampan börjat lysa i forden. Så han stannade vid en bilverkstad, och de sa att man måste kolla för något är fel på motorn, men det går att köra med den, om lampan skulle börja blinka så måste man stanna bilen direkt.
Jag blir så otroligt otroligt otroligt trött!! Varför ska det alltid krångla FÖR?!
Utan bil kan ju inte Tobbe komma till jobbet, och vi vet inte när vi ska ha tid att lämna in den eftersom han måste använda den varje dag... åh..

Vi satt och kollade på nätet förut, funderade på om vi skulle köpa en husvagn, så han får bo i husvagn i Hallsberg under veckorna, på så sätt får han ju traktamente, och det är ca 6000-7000 mer i lön efter grundlön i månaden, vilket inte är helt fel, men då måste vi ju hitta en husvagn. Eller så får vi väl köpa en ny bil snart, och laga forden igen... Ja vet inte vad vi ska göra faktiskt, hur som helst måste vi slänga ut 20000-40000 på skit, vilket jag inte alls har lust med:(
Ett annat alternativ är att jag gör ett schema på jobbet så att jag jobbar 6 timmar per dag, och tar bussen, då kommer Lexi att klara sig och vi behöver bara en bil... så får jag väl jobba lördagar för att ta igen tid som går miste... jag vet inte... mycket att fundera på nu:S

                              



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0