1 års jubileum

Vi hade 1 års jubileum på salongen i torsdags! Gud vad fort ett helt år har gått!
Och vilken chansning vi tog när vi startade våran egna salong;)
Både Lotta och jag var ju anställda på en annan salong, och 2 dagar innan den salongen som vi tog över skulle stängas så kom vi i kontakt med den dåvarande ägaren. Tror det var 2 dagar innan nyår, för hon skulle gå i pension vid nyår. Det var av en ren slump, Lotta va ute och gick och mötte henne. De började prata och vi fick ett pris på salongen, Lotta pratade med mig och jag blev genast sugen på att ta över den salongen, har ju alltid velat prova på att ha en egen salong:)
Men så kom den jobbiga biten, att våga säga upp sig, jag sa liksom upp ett jobb där jag skulle få gå upp i tid till att välja ett annat jobb där jag inte hade nån aning om ifall det skulle funka eller inte. Men vi vågade, för att kunna vinna måste man våga;) Och det andra jobbiga var att vi inte berättade att vi skulle öppna en salong ihop för någon! För det skulle bli så dålig stämning på det gamla stället, om man från att ha varit bra arbetskamrater till att bli konkurrenter med varandra, nä... vi ville slippa den dålig atmosfären, därför höll vi tyst, vi kände att vi gjorde alla en tjänst genom att hålla tyst. Så verkligen ingen visste om vad vi höll på med. Det var lite jobbigt faktiskt, att inte få prata med någon, fråga vad folk tyckte, om man var dum som bytte arbetsplats m.m. Men värst var det nog för Lotta, för ja åkte ju till Thailand i tre av mina fyra veckor av uppsägningstiden, så då hade ju Lotta verkligen ingen att prata med. Iofs hade väl inte jag det heller, men jag göttade mig ju på en strand ja, hehe.
Och när jag kom hem så började vi direkt att renovera våran salong, och vi fick äntligen prata om det, det var så roligt att höra av folk att de gillade våran impulsiva idé;)
Så gick det till när vi bestämde oss för att öppna våran salong, och nu har det som sagt gått ett år, och det går bara uppåt, så himla roligt. Ångrar inte en sekund av mitt val, för det är mycket roligare att vara egen företagare:)
Vi håller ju nu också på med möbler och kuriosa, och jag har gått en nagelutbildning. Undra vad som kommer härnäst;)


Kommentarer
Mia- Livet i Göteborg

Är så glad att du vågade :D Jag visste hela tiden att du skulle klara det galant :D

2012-03-05 @ 20:05:51
URL: http://mariagraaf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0