Ögonfransar

Hej alla, har ni det bra i kylan? Här i Degerfors är det just nu 10 minusgrader och det är verkligen svinkallt ute, men bra är väl det, så snön ligger kvar tills julafton:)
Har varit dålig på att uppdatera men har jobbar ganska mycket denna vecka och är väldigt trött...
Fick en fråga om vilka ögonfransar jag använder och hur jag klipper, dem jag har på bilden i mitt förra inlägg är från Depend, längst ner i hörnet på förpackningen ska det stå "Nr 2", dem tycker jag är finast i deras serie.'
Jag tar upp den ena fransraden och klipper den på mitten, se bild.
Då får man två delar, en till varje öga, så här sen en del ut: Som ni ser får man då en kortare sida, och en längre sida, när du sätter på fransraden på ögat ska du ha den kortaste sidan in längst in p åögat, närmast näsan alltså. Jag är dåligt på att förkalra men hoppas ni förstår, lägger upp en till bild där det syns vart jag har satt lösfransarna. Lösögonfransarna är inringade.

________________________________________________________________________________
Hittade en jätte fin Jul klänning:

Den kostar 349:- och finns att köpas här: Eliteladies, där kan man också köpa denna läckra klänning, den skulle passa jätte fint till nyår och kostar 399:-


Ska svara på en till fråga, vilken blekning är bäst, H&Ms eller en vanlig mataffärs.
Om man ska ljusarefärga håret så är nog båda lika bra, att ljusarefärga håret är en helt annan sak från att bleka håret. Med ljusarefärgning kan du bara få en färg, och hur den färgen blir beror på vilken färg du har på ditt egna hår. Har du redan mörkfärgat hår (inte sin naturliga hårfärg) och vill bli ljus ska du inte köpa ljusarefärgning, då kommer du bara på ett gult eller oranget resultat. Om du läser på förpackningen kan du få reda på om det är en ljusarefärgning, står det på innehållet att det är två olika cremer är det just en ljusarefärgning, då blandar man två cremer med varandra.
Vill du ha blekning ska det stå på innehållet att det finns en creme och pulver, då blandar du cremen med pulvret. Det står alltid hur länge färgen ska sitta i håret, men väljer du blekningen kan du bestämma tid själv, för den har ingen bestämd tid. Med blekning kan du alltså uppnå ett ljusare resultat än vad du kan med ljusarefärgning.
Men efter att blekningen suttit i mer än en timme kan du skölja, för efter ungefär en timme slutar processen, blir du inte nöjd så köp en till likadan förpackning och gör en gång till, men var försiktig och var med och dra i håret lite då och då under verkningstiden, märker du att håret är mjukt och att det går att dra strået ut mycket längre så avbryt så du inte får tuggummi hår:)
Så jag tycker att blekningen är bättre för då kan man vara med och bestämma lite själv.

Ha en fortsatt bra kväll.


Kommentarer
Louise

Hej!

Jag skulle jätte gärna vilja ha den röda "jul" klänningen :P

Den finns inte med längre på eliteladies.se

Du säljer möjligtvis inte din? :$

Med Vänlig Hälsning

/Louise

Svara mig gärna :)

2011-09-26 @ 23:03:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0