Hur man gör den bästa basen

För er som inte riktigt vet vad man ska använda under sin foundation så ska ni läsa här;)

1.
Först lägger man på en fuktighetsbevarande kräm på hela ansiktet, låt det torka in.
2.
Sedan lägger man på en primer på hela ansiktet, den är till för att foundationet ska sitta bättre, porerna blir mindre synliga och rynkorna mindre synliga.
3.
Sen lägger man på en concealer, vanligaste ställen att lägga den på ser ni på bilden nedan.
4.
Applicera sedan din foundation som vanligt.
5.
Har man en flytande eller kompakt foundation tycker jag att man BÖR avsluta med transparent puder, annars blir man lätt glansig och det fixeras också med puder.



Kommentarer
lovisa

Bra tips!:) vilken primer tycker du är den bästa?

2010-03-25 @ 20:29:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
fanny

jätte bra tips och jag undrar precis samma som lovisa, jag har vart ute efter en primer. men vet inte vilken jag ska köpa! :)

2010-03-25 @ 20:48:03
URL: http://fannyelina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0