V.28

Idag är jag i vecka 28 da:) ca 12 veckor kvaaar:D
Mår fortfarande bra, kan få lite "mensvärk" efter jag gått mina 4 km promenader, kanske det som kallas sammandragningar? Men det är inget som gör ont direkt.
På jobbet går det bra, jag gillar faktiskt att stå mer än att sitta, för det blir så trångt och obehagligt vid revbenen när jag sitter. Bebisen brukar ligga lite snett på tvären, den sparkar mig på revbenen på min högra sida, och buffar lite med armarna längst ner på min vänstra sida;) ofta gör bebisen detta samtidigt, så hela magen skvalpar. Ibland verkar den ha disco i magen;) hehe.

Vi va ju på föräldrautbildning i måndags, vi ska träffas 2 ggr till, sen är det en amningskurs och ett studiebesök på bb oxå.
Föräldrautb. Verkar väldigt bra, i måndags gick vi igenom första tiden hemma, lite om amning, och så lärde vi känna varann lite. Vi är 4 par som går.
Tyckte det va himla bra att de gick igenom hur man kan känna sig efter förlossningen. Vi mammor har ju en väldig press på oss, vi ska ju va som allra lyckligast när man fått en bebis och allt ska rulla på med amning å grejer. Men de sa det att alla känslor är normala, speciellt med det första barnet.
Som jag ser mig själv nu tror ju jag oxå att jag kommer vara överlycklig när jag får min bebis:) men man vet ju aldrig hur psyket blir efter den stora chocken, det är ju inget man kan kontrollera, så känns bra att veta att det är normalt att kanske inte få de här lyckokänslorna på en gång, OM det nu skulle bli så, vilket jag inte tror men you never know. Det är okej att sörja det liv man lämnar bakom sig å aldrig får tillbaka.
Så som sagt, bra att vi gick igenom det, för då känns det som pressen går ner lite faktiskt:)
Nästa vecka ska vi gå igenom förlossning och kolla på en förlossningsfilm, får vi se om jag blir jätterädd inför förlossningen da;) hehe.
Och på tisda ska jag på kontroll igen å få höra bebbens hjärta igen!:D sjukt att man kan älska en liten person som inte "finns" än;) längtar så efter dig! <3



Kommentarer
Madde

Oj va magen växer, va mysigt<3 Så himla fin är du!
Längtar tills våra små hjärtan är här!
Vilken dag ska ni till BB? Vi ska dit imorgon o koll :-)

2013-05-22 @ 13:02:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0