V.29

Då går man in i vecka 29:)
Igår var det kontroll hos barnmorskan igen, denna gången va pulsen lägre, låg runt 138-142, så visade mer en pojk denna gång, vill så gärna veta vad du är för en lillen!! Orkar knappt vänta längre;)
Låg fortfarande på gröna kurvan:)
Sen var det del 2 av föräldrautbildningen, gick igenom förlossning och smärtlindring. Intressant:)
Fick se en förlossningsfilm oxå, var 2 kvinnor man fick följa. De visade ju alltså 2 helt okomplicerade förlossningar med coollugna mammor, så av filmen kände man "ja men det där klarar jag allt". Men de vill väl inte skrämma upp en;) bara att hoppas att min blir lika "lätt" som de som de visade.
Barnmorskan skickade iväg en remiss oxå så får vi se om jag får bli röntgad, får jag inte bli röntgad kommer jag bli asförbannad! Vill ju inte riskera att min bebis ska bli handikappad eller få hjärnskador vid förlossningen bara för att de sket i å ta röntgen å se om jag verkligen kan föda. Så som det hände för min storebror:( kommer begära röntgen annars!

Just ja, barnmorskan kände hur bebis låg i magen oxå, i 2 veckor har den ju försökt gräva sig ur livmodern vid vänster ljumske/sida känns det som;) och den ligger troligtvis med huvudet neråt, ryggen på min högra sida och rumpan upp under mitt högra revben. Och då blir det att sen sparkar och slåss på vänstra sidan. Mysunge! Längtar tills jag får din hand runt mitt finger, får pussa dig under foten å smeka din Goa babyrumpa! Hihi;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0