Läskigt

Usch, vet att det är tidigt å börja oroa sig för att bli igångsatt, men jag gör det redan, oroar mig ju för allt hela tiden^^ och usch man ska nog inte läsa allt på nätet, hittade detta precis:

"Hur som haver så har jag börjat läsa på om olika metoder för igångsättning så att man ska kunna vara förberedd inför överburenhetskontrollen ifall den skulle bli nödvändig (har tid för den om en vecka). Och ju mer jag gräver i informationen desto räddare blir jag. Framförallt när man läser saker som att värkstimulerande dropp markant ökar risken för utmattning och syrebrist hos barnet med cp-skada som följd. Även att hinnsvepning skulle göra så galet ont att man känner sig våldtagen efteråt. Och att det skulle vara sjukt vanligt med akuta kejsarsnitt som avslutning på en igångsatt förlossning jämfört med en naturlig sådan. Men herregud tänker jag då: Kan man inte få göra kejsarsnitt på en gång då istället för att gå igenom allt det andra och de risker det innebär? "

Detta blev jag ju Inge lugnare av! Är skitskraj nu å vill att det ska komma igång av sig själv snart!!!!!
Internet har sina fördelar och nackdelar:/ ibland är det nog bättre å va ovetande;)



Kommentarer
Malin t

Jag åkte in med värkar med Milla, men de var såpass svaga så jag fick dropp o alla möjliga diverse saker! Och Milla är ju normal :) så du behöver INTE vara orolig! Nu slutade mitt med akut kejsarsnitt ändå, då det inte hände mer än att ja öppna mig bara till Max 6cm och höll på i tre dagar och vi orka inte längre, helt enkelt!
De fick sticka hål kontinuerligt och det kändes knappt, om jag får säga hur min upplevelse var :)
Man blir lite lätt "bedövad" också när man går på allt möjligt konstigt de ger en och när värkarna sätter igång!
Det kommer gå fin fint ska du/ni se!
Stort lycka till nu!!!!

2013-08-16 @ 14:28:57
Heidi Larsson

Finaste Emma!
Försök att inte oroa dig så mycket!
Försök att lita på att din kropp vet vad den gör, och om den inte gör det så försök lita på att barnmorskorna vet vad de gör! Snart kommer er bebbe vara hos er och allt annat kommer kännas oviktigt! Jag önskar dig all lycka i det tuffa arbetet som det innebär att få en bebis - allt kommer gå jättebra! =) Många kramar! <3

2013-08-17 @ 00:29:48
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se
L

Jag gjorde en hinnsvepning dagen innan jag blev igångsatt, och ja, det gjorde ont men bara i två sekunder. Och ang igångsättningen tog de hål & 3 timmar senare är dottern född, med lustgas som hjälp. Men alla har ju självklart sina egna upplevelser :) hoppas allt går bra!

2013-09-10 @ 19:51:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0