Svar från frågestunden!

Hej alla, här är svaren från frågestunden, blev inte så många frågor, men jag lovade er svar;)

Hej! har hört att man kan använda silverschampoo i brunt hår också. Stämmer det?

Svar: Visst kan man det, men så stor effekt gör det ju inte, silverschampo eliminerar ju gula toner, och så länge du inte har några gula/oranga toner i ditt bruna hår så hjälper det inte till så mycket.

Helu! Jag undrar hur man får luggen fluffig och fin, Medans man har två flätor? (:

Svar: Hoppas jag har förstått rätt, du vill ha två flätor på sidan (hela håret) och sen vill du puffa till luggen? Om jag förstår fel så säg till! För att få luggen fluffig och fin så bör den vara uppklippt, annars blir den för tung. Sen kan man antingen rulla upp luggen på spolar eller blåsa med en rundborste lite, sen är det bara att lyfta på luggen och spraya hårspray:)

skulle du inte kunna visa hur man sotar ögonen på snyggaste sättet? :)

Svar: Synd att du var anonym annars hade jag frågat dig vilken sotning DU tycker är snyggast, jag tycker min sotning är skit snygg:)


Vad ska jag köpa för färg till mitt löshår?

Svar: Detta är min kompis som frågat, så jag vet vad hon har för färg på sitt hår:) Du ska välja nån med mörkhetsläget 6, vissa färger kan heta t.ex. 6.3, och det är den första siffran du ska gå efter, men kom ihåg att detta bara gäller vissa märken. Du ska ha någon varm brun färg, dem kan nog heta chokladbrun. Och kom ihåg att köpa en röd färg också som du spär ut i vatten, bara färgen ska spädas ut, inte väteperoxiden som följer med! Kladda in hela håret i den röda utspäda färgen och torka sedan håret, sen kan du färga in din bruna färg:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0