Fråga får svar

Hej!
Jag har en hårfråga som jag gått och tänkt på ett tag, jag plattar mitt hår ganska ofta, kanske varannan dag. Men nu tänkte jag börja försöka föna det rakt istället. Har du några tips på hur man får det så rakt som möjligt när man fönar och några bra produkter eller så. Och sen undrar jag om det sliter mer att platta håret än att föna det? :)



SVAR:
Hej, det beror ju på hur lockigt du har, har du väldigt lockigt så är det nog svårt att föna det riktigt rakt själv. Men gör ungefär som när du plattar håret. Dela upp håret i sektioner, och börja i nacken först. Ha en borste som du drar ut håret med samtidigt som du fönar ganska nära.
Sen finns det en speciell borste man kan använda för att få håret rakt när man fönar det, fast jag gillar den inte så mycket för jag tycker håret blir så statiskt av det, nu hittade jag ingen bra bild men den ser ut ungefär som den här på bilden, bara att den på bilden blåser luft också.
Revlon Hot Airbrush Sweet Dream 700W i gruppen Hårvård / Borstar hos Lyko Hair AB (94-137)
Det är skonsammare att blåsa håret än att platta det, eftersom det inte är lika varmt. Ju varmare desto värre.
Men tänk på att alltid ha i värmeskydd, finns värmeskydd som skyddar upp mot 220 grader. Och ett annat tips är att köpa en plattång som man kan ställa in gradantalet på, så behöver du inte ha runt 200 grader som de flesta plattänger normalt har.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0