Fråga får svar.

hej, jag sitter o funderar på att klippa mig och ser de snygga frisyrerna här på din blogg! har själv kort, platt och för tillfället väldigt tråkigt hår så nu vill jag göra något annorlunda, roligt som ger håret lite liv ;) jag fastnade lite för frisyren på bild 3. Jag tycker dina frisyrtips är sjukt bra, dem där du förklarar vad man ska säga till frisören, hur man stylar det osv. har du några sådana tips till frisyr 3 och vill dela med dig av dem hade jag blivit super glad (: tack på förhand! Mvh Sofia
A short blonde straight spikey coloured shaved hairstyle by Hooker & Young

SVAR:
Vad kul att du tycker så:)
Här kommer en beskrivning:

Så säger du till frisören:
Att du vill ha kort runt om, med sax eller maskin beroende på hur kort du vill ha. Och att du ska ha mycket hår kvar uppe på huvudet, lite som "stockholms frisyren", då vet frisören vad du menar;)

Så fönar du:
Ta i saltvattenspray och föna upp och ner, så du får volym uppe på huvudet, borsta samtidigt håret åt alla håll när du fönar så blir det lättare att lägga håret åt vilket håll du vill.

Så stylar du:
Ta i ett puder i hela överhåret, även på längderna. T.ex Maria Nila Power Powder. Och så är det bara att rufsa till det som man vill ha det, och var noga att jobba med fingrarna ända nerifrån botten för att få volymen. Avsluta med hårspray.



Kommentarer
malin

Hejsan, gillar du ett extra gott skratt om dagen ?

Kolla då in min blogg & få de där extra skrattet som livar upp dagen ! :)

2010-12-27 @ 14:17:42
URL: http://skrattfeber.blogg.se/
Elli

Ah, typ en sådan frisyr jag just skaffat mig. Dock vill jag ha redan ha kortare på sidorna och lite kortare mitt på! Bra tips om fön och styling !:)

2011-02-03 @ 13:36:14
URL: http://komplicerat.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0