Hälsomyten om celluliter

HÄLSOMTYEN!
Är det sant att

...man kan träna bort celluliter?



NEJ Trots att internet flödar över med övningar för hur du snabbast ska bli av med lårgroparna, blir du besviken om du försöker gymma bort dem. Celluliter är i hög grad ärftliga. En svag tröst är att 80 procent av alla vuxna kvinnor har dem.

En orsak är dålig blodcirkulation. När fettcellerna blir större och fler trycker de på de fina blodkärlen och cirkulationen stryps. Eftersom det inte rör sig om något överflödigt fett hjälper det inte att råträna. Tvärtom – att gå ner i vikt gör fibrer och hud slappare. De enda sättet, åtminstone tillfälligt, är kirurgi.


(Text tagen från Aftonbladet)



Kommentarer
Marie

Jag har förståt att träning inte hjälper för celluliter. Men har märkt att mina har försvunnit när jag har använd Yves Rochers kräm som gör så att midjemått och lårmåttet minskar. Det står på den att den kan motverka celluliter.

Även en hudkräm som gör huden spänsting och inte ser så slapp ut, tar bort celliliter för mig.

Men som sagt, träning är helt värdelöst.

2010-12-03 @ 21:37:04
URL: http://smallbutsweet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0