Dagens fråga 4

Hej, jag undrar vad man kan göra åt för tjockt hår?
Jag har hatat mitt hår hela livet. De är så jävla tjockt att det blir typ som en "hjälm" runt mitt huvud, lägger sig inte på något sätt osv.
Dessutom är de krulligt, växer inte alls (jag har aldrig klippt det, utom ett par gånger topparna), och jag är så fucking trött på dem!
Jag har inte kunnat ha mitt hår löst på 10-12 år annat än i duschen, alltså ingen har sätt mitt hår.
Jag har aldrig kunnat använda tex mössa på vintern osv.
Jag kan inte platta det heller, för det tar 4-5 timmar tom för en frisör.
Jag brukar använda billiga, dåliga shampooer för mitt hår, för jag kan inte ta risken att de blir ännu tjockare än de redan är.
Mitt självförtroende är helt i bottnet på grund av mitt hår, det här är för jävligt!

SVAR:
Det är synd att du hatar ditt egna hår! Du kanske skulle klippa någon jätte tuff och snygg kort frisyr, då kan mn också tunna ur det jätte mycket utan att det ser dumt ut. Det går att tunna ut jätte mycket när man har längd på håret också, men efter några urtunningar så blir längderna för tunna istället och det blir för tjockt i botten.
En annan snygg frisyr, om du är modig noh;) är att ha en undercut, det vet jag några som har för tjockt hår har.

A short black straight spikey choppy coloured hairstyle by Revlon Professional
A medium blonde curly spikey coloured hairstyle by Mark Leeson



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0