Dagens frisyr 4

Visst är det fint med lite rockigt hår ibland!

A long brown wavy coloured hairstyle by Zappas

*Hur förklarar man till frisören?
Denna frisyr handlar mer om stylingen, så man kan göra denna i olika klippningar, men just på bilden så är det ett vanligt långt hår med uppklippt.

*Hur man fönar:
Låt det självtorka, och eventuellt lägg håret på stora spolar på hjässan för att få volym.

*Hur man stylar:
Börja i nacken, dela och sätt upp det översta håret. Toupera hårt i botten och locka sedan håret antingen med en plattång eller en locktång. Sen tar du ner lite hår igen och gör samma sak tills du gjort det i hela håret.
Ruffsa till håret och kamma ur touperingen där det behövs för att det inte ska synas. Spraya med hårspray och krama i håret samtidigt.
Sen kan man toupera med fingrarna lite då och då för att hålla det "fluffiga" kvar i håret.



Kommentarer
Linda

Tack så mycket för ditt svar på min fråga! Jag har gett upp att blondera håret och har färgat det brunt istället för ett par månader sen...

Men nu har jag funderat på det du skrev om att klippa av det, så att allt det slitna klipps bort, men då jag inte vill ha kort hår så funderade jag på extensions...

Hur många slingor (o.5 g) går det åt (jag har riktigt tunt håt) och hur länge håller det sig ungefär fint? Och är det nåt speciellt man ska tänka på med extensions? Speciellt shampoo mm...

Tack så mycket för dina bra svar...

Mvh Linda

2010-07-29 @ 09:22:02
FAAKIE

HEJ

2010-07-29 @ 10:44:25
URL: http://faakies.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0