Första inlägget på Sminkveckan!

Hej, äntligen är det dags för SMINKVECKAN!
Jag börjar med ett inlägg om hur man formar ett ögonbryn. Detta är ingen regel, alla har olika former, men detta anses "harmonera" bäst för ansiktet.
Titta på bilden nedan.


Du kan mäta med t.ex. en penna eller ögonskuggspensel eller liknande.
Vart ögonbrynet ska börja mäter du med en linje från näsans vinge och rakt upp mot ögats inre vrå.
Vart ögonbrynet ska sluta mäter du med en linje från mitten av amorbågen (mittersta delen av överläppen) och snett upp mot yttre ögonvrån.
Hur högt ögonbrynet ska vara mäter du med ungefär din storlek på ditt iris, det ska få plats ett iris mellan din fransrad och brynet.
Den högsta punkten på ögonbrynet ska vara ungefär rakt ovanför irisets yttre kant om du tittar rakt fram.

Så nu får ni prova:)



Kommentarer
Kristin

hej hej



jag har några frågor..



mitt hår känns väääldigt torrt efter att jag var i thailand.. hur ska ja få de mjukt och friskt igen?



mitt hår tovar sig väldigt mkt varje dag, inte vart så förut men börjat nu de senaste...hm.. tips?



när jag färgar mitt hår så blir de inte en jämn färg,topparna blir knappt färgade.. :( varför blir de så? :(

2010-03-22 @ 09:47:11
URL: http://vackrasol.blogg.se/
Lexie

bra tips :)

2010-03-22 @ 10:23:08
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
Lina

Sv : Så lite så =)

2010-03-22 @ 10:27:20
URL: http://itsonlymy.blogg.se/
Sandra

Det finns tusentals inlägg om hur man bäst formar och målar sina ögonbryn.. och jag har målat och målat men det blir liksom inga hela ögynbryn utav det, som jag blir nöjd med. Även om det är snyggt ;P



MEN, så hittar jag din blogg..och du är nog den enda jag fått tipset om hur HÖGT ögonbrynet ska vara..detta var kvällens höjdpunkt haha. Nu ska jag genast testa med ett iris imellan. Tackar och bockar!

2012-04-14 @ 22:36:47
URL: http://blogg.mama.nu/tajkon/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0