Så får du megavolym!

Jag lovade er ju en video, men jag vågar inte lägga upp den! Haha, så jag lägger upp bilder steg för steg, hoppas det går bra:)

Allt ni behöver ha är en volumini eller volumaster, en pinnkam och ett clips.




Håret här är bara torkat, ser väldigt platt ut;)



Dela en bena där volymen ska börja, jag hade i löshår här och kan därför inte gå längre ner som jag annars skulle gjort.



Toupera botten, ju mer du touperar, desto mer volym. Men har du tunnt hår ska du inte toupera för mycket, då det kan lysa igenom sen.



Sen klämmer ni på touperingen med volumini eller volumaster, om ni använder volumini som jag har på bilden, gå lite längre ner på håret, så det sprider ut sig lite mer och inte bara längst in i botten.
Kamma sedan ur touperingen som ni gjort.



Ta ner en ny passé (delning av håret)



Toupera igen, och kläm med volumini/volumastern igen.
Fortsätt så nästan hela vägen upp.
Och kom ihåg att kamma ur touperingen!


Jag går inte högre än så här, så jag har lite hår kvar att täcka över med. Ni kan se här vilken volym det gav!



Slutresultatet!



Så här på bilden har jag bara kammat håret och har ingen spray eller nåt i håret. Vill man ha ännu mer volym så går ju det genom att ta i produkter också;)



Kommentarer
j o a a n s s o n 's ♥

jätte bra tips! :D Är du frisör eller? :()

2010-11-10 @ 12:17:24
URL: http://johaanssons.blogg.se/
Dessan

Kanon Emmma :)

2010-11-10 @ 12:29:12
URL: http://dessan.webblogg.se/
Mia -Livet i Göteborg

Fiiint :) Du har världens bästa blogg!! :)

2010-11-10 @ 13:15:17
URL: http://mariagraaf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0