Fråga får svar.

Hej Emma! Vill börja med att säga att jag älskar din blogg! Är så roligt att läsa om allt du skriver :) Och dina videos - superbra! Sen tänkte jag höra en sak med dig. Jag jobbar själv som frisör och ska ta gesällen nu i maj, tänkte höra om du gjort den och har några tips inför den? Sen även om du har tips på nån enkel långhårsuppsättning som man skulle kunna göra då? Tack på förhand! Kram Anna

SVAR:
Hej. Gud vad glad jag blir, tack:D
Ja jag gjorde min gesäll när jag gick i sista året.
Det är inte så svårt som man kan tro, är man en duktig frisör så går det bra:)
Det jag tycker du ska öva mest på är att föna vågor och att få finishen riktigt bra. Det är den som många ryker på.
Och gör det lätt för dig! De bedömer inte hur snyggt det är, utan de bedömer hur bra det är gjort.
Som jag, jag fick ljusarefärgning utlottad, då tog jag en kille med ca 3 cm långt hår, helt naturligt, lade på hela ljusarfärgningen på en gång. Det blev ingen snygg färg, han blev väldigt guldig, men färgen blev 100% jämn och jag fick MVG. Så gör det LÄTT för dig!
Skulle du få gråhårsfärgning, välj en svarthårig modell, då kan det bara bli svart;)
Samma gäller vid långhårsuppsättningen, gör det enkelt. Det ska vara rent och fin form. På min uppsättning kammade jag allt slätt till en tofs på "gyllene snittet" (heter det inte så? var 3 år sen så kommer knappt ihåg vad det hette, haha) Innan hade jag lockat håret och satt upp det på spolar, detta får man göra innan man börjar med frisyren, det ingår alltså inte i tiden. Och sen så la jag bara ut lockarna lite här och där, sprayade och tog sedan bort alla nålar. Fick MVG på det också, och den var jätte enkel och gick jätte fort.
Hoppas du fått svar på det du sökte:)

Här är min långhårsuppsättning:
lena va så gulli å ställde upp som min modell, här är hon, oxå MVG;)bakifrånsidan igenframifrån:)



Kommentarer
Anna

Tack så jätte mycket för ditt snabba svar! Jag fick också ljusfärg som jag ska göra, och har en kille som modell till det- då är de bra alltså? Så länge jag skriver att jag vill ha upp han 3-4 steg ljusare och de blir de och en jämn färg måste de ju vara bra - än att jag skriver att han ska bli kall eller guldig så blir han de jag inte har skrivit .. Ja vågorna har jag tyvärr inte hittat någon modell till än :( Men letar för fullt så hoppas att på att jag har någon innan jag ska göra de - tränar på docka så länge :) Kram Anna

2011-04-19 @ 15:26:50
Emma StarLeaf

Ja det låter jätte bra, att du skriver hur många steg ljusare bara, för de kollar ju bara så den är jämn:) Ja det är svårt att hitta en vågmodell, som samtidigt vill ha finish. Hoppas det går bra för dig!:)

2011-04-20 @ 19:25:35
URL: http://emmastarleaf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0