Fråga får svar.

Hej! Det är så att jag vill bli rödhårigare än vad jag är, jag har färgat med schwarzkopf kashmir röd. Jag är mörkröd aktig i håret, dock lite mörkare i topparna då jag var mörkare brun där. Jag måste väl typ avfärga håret eller ljusa upp det på något sätt har jag förstått, men är det något jag kan göra själv eller är jag tvungen att göra det på salong även fast jag ska färga till rött sen? Tack för svar! Kram

SVAR:

Hej!
Du kan göra det hemma, men var försiktig bara.
Om du köper blekning i affären, läs på förpackningen, det ska stå att det innehåller 1 blandinscreme och 1 blonderingspulver!
Så tycker jag att du kan lägga på det mörka partiet i topparna först, låta det sitta kanske 10-15 min, och sen lägga på hela håret.
Strunta i om det blir jätte ojämt med färgen, för du ska ju ändå färga över det sen med den röda färgen du valt.

Hoppas det går bra:)

(Finaste och jämnaste färgen får du hos frisören förstås)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0