Fråga får svar.

Hej! Jag har en fråga jag hoppas du ska kunna svara på. Jo jag var hos frisören idag och färgade mitt hår mörkbrunt(alldeles för mörkt, mer åt det svarta) och känner nu att jag vill ljusa upp det till mer ljusbrunt då jag haft så tidigare. Men hur ska jag bära mig åt om jag tänkt färga det hemma? Tack på förhand, Ellen

SVAR:
Hej!
Det bästa är ju egentligen om du gör det på salong, oftast har frisörena en "rensningsfärg" som rensar ur färgen, ljusar upp det något steg bara, detta är inte blekning så är det mycket skonsammare! Du kanske skulle gå tillbaka och säga att det inte blev som du tänkt, ifall det blev något missförstånd eller nåt, så kanske du kan få fixa till det lite billigare.
Men om du vill göra det hemma, så är det enda du kan göra att bleka det mörka,  det du köper måste blandas med ett pulver! Så läs på innehållet att det står "blekningspulver".
Och när det blivit ungefär så ljust du vill ha så får du sedan färga över det med den färgen du vill ha, oftast blir det ingen snygg färg efter man har blekt håret.
Hoppas detta hjälpte dig lite:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0