Ricinolja

Så... nu har jag tid att beskriva lite om hur man kan få håret att växa ca 4 cm i månaden, om det nu funkar vill säga!
Man använder sig av Ricinolja, det är laxerande som används vid tarmproblem, och går att köpa på apoteket, man får fråga efter det i kassan för de har det bakom.
3 gånger i veckan ska man (i torrt hår) massera in oljan i hårbotten, låta verka 20-50 minuter och sedan skölja ur och tvätta håret som vanligt.
Jag får hem 3 flaskor på månda (beställde från nätet) så då ska jag prova.
Jag kommer att ta före och efter bild på hårlängden och även på utväxten, jag ger det väl 1 till 2 månader, så får vi se;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0