Fråga får svar.

Hejsan, jag hade blivit superduper glad för svar :)
Just nu har jag svart under hår och röd aktigt överhår, . Och jag vill få det ljusare men vill inte gå till frisören, så jag undrar kan man göra ngt hemma för att få de ljusare?<3

SVAR:
Att göra det hemma är inget jag rekommenderar, men det är ju upp till var och en, men var väääldigt försiktig bara!;)
För att få färgen att släppa lite så kan man sitta länge med inpackning ofta, inpackning kan dra ur färgen lite grann.
Men om du vill bleka det ljusare, så köp en blekning i affären, viktigt är att du läser innehållsförteckningen och ser så att det står: blonderingpulver, det ska alltså vara ett pulver som du blandar med creme, inte två olika cremer med varann.
Det svåraste är att få bort det svarta, men det svåra med det röda är att få det till en snygg färg. Det kan bli rosa... I vilket fall så kommer håret bli väldigt guldigt, om inte oranget.
Så om jag vore du, så skulle jag börja med att lägga blekningen på det svarta, och när det har ljusat upp det lite, så skulle jag lägga på resten sen, alltså hela håret. Och sen bleka håret så länge man vågar, detta är problemet, du kanske inte kan se riktigt hur mycket håret tål. Men var med och dra lite i topparna på håret, om det börjar bli lite "gummi" aktigt så avbryt genast!
Iallafall, när du blekt ner håret lite, så skulle jag lägga på en ljusbrun färg på allt, för att få en fin färg, inte oranget längre;) Sen skulle jag låta håret vila i några veckor, för att sedan göra lite slingor om du vill bli ljusare.
Som sagt, rekommenderar att inte göra det hemma, men det är ditt ansvar:) Och om du gör det hemma, lycka till och var jätte försiktig:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0