Dagens fråga 1

har haft problem med mitt hår att det jättelätt blir slitet har så tunna fina hårstrån. finns det typ nåt medel som man kan förtjocka håret med eller några "piller" som gör att det verkar tjockare och växer snabbare?

SVAR:
När man har tunna fina strån så gäller det att man är mer försiktig med håret, om du kan, undvik att använda värme på håret, såsom föna, platta m.m. Att sätta upp håret sliter också, använd hellre någon klämma.
Man kan äta tillskott, ett som jag tycker funkar bra är Silicea, finns i gel eller kapslar. Hår, hud och naglar blir mycket bättre. Håret kan till och med bli 13% tjockare lovar de. Kom ihåg att det kan ta 3 månader innan man börjar märka någon skillnad.


Genom att massera hårbotten varje dag ökar man blodcirkulationen i hårbotten och detta sägs få håret växa lite fortare, dock har jag aldrig testat om det funkar. Men teoretiskt låter det som att gör skulle kunna göra det.

Glöm inte att fråga vad ni än undrar över angående hårvård, så lovar jag er svar!



Kommentarer
Alizzia Carlsson - Pikachu Lover ♥

Vill du lämna en liten kommentar på en utmaning jag ska göra denna veckan? Filmbevis kommer & du kan vinna länkning i en HEL VECKA!

DIRRE LÄNK:

http://alizziacarlsson.blogg.se/2012/april/utmaningar.html



kram!

2012-04-23 @ 20:46:10
URL: http://alizziacarlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0