Dagens fråga 5

Fortsättning på en fråga:

Men nu har jag funderat på det du skrev om att klippa av det, så att allt det slitna klipps bort, men då jag inte vill ha kort hår så funderade jag på extensions...
Hur många slingor (o.5 g) går det åt (jag har riktigt tunt håt) och hur länge håller det sig ungefär fint? Och är det nåt speciellt man ska tänka på med extensions? Speciellt shampoo mm...



SVAR:
Om du har tunt hår så behöver du ju inte så många slingor, då räcker det säkert med 60-80 slingor. När man köper slingorna brukar de ligga i 10, 25, eller 100 pack, vad de väger är olika beroende på hur mycket hår det är på varje slinga, men ta de slingorna som väger mer, för då får man ju mer hår;) du får jämföra lite.
Det som är med extensions är att man måste kunna sköta håret, då kan man ha håret i flera månader.
Vad man ska göra:
*Sov alltid i uppsatt
*Kamma håret noga innan tvättning
*Gnugga inte schampo/balsam/inpackning i botten på fästena, gnugga inte heller i schampot på längderna utan massera försiktigt så det inte blir tovigt.
*Sov aldrig med blött hår
*Låt det självtorka helst
*Se till så det inte blir några tovor vid fästena genom att reda ut det lite då och då.

Löshår kan bli lite tovigt tills man plattar det jätte noga, då blir det mjukt och fint. Som jag som har löshår, jag kan inte gå med det utan att jag plattat det. Det blir ju lite vågigt efter duschen, och vill jag ha vågigt så MÅSTE jag platta det först, och sedan göra vågor, för annars trasslar det ihop sig direkt.

Vad gäller schampo finns det speciella schampon för löshår, men jag tror mest det är för att löshårsförsäljarna ska tjäna pengar på annat också. Det går bra med annat schampo också, bara man är försiktig när man tvättar håret.



Kommentarer
Jihan

SV: Kul , med massa tips ifrån dig! :)

2012-04-27 @ 17:17:00
URL: http://mylifej.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0