Dagens frisyr 1

En jätte fin och romantisk frisyr! Men hur får man den? Läs nedan!

A medium blonde straight coloured choppy hairstyle by Great Lengths

*Hur man förklarar för frisören:
Säg att du vill ha som en bob i nacken, och att det ökar längre fram. Du vill ha uppklippt över allt men mest där bak. Och luggen ska vara sned och ligga svepande åt sidan.

*Hur man fönar:
Använd dig av nån produkt med stadga. Kan vara mousse, fönvätska, saltvattenspray.
Börja med att blåsa allt hår upp och ner tills det nästan är helt torrt. Vänd tillbaka och kamma håret som det ska ligga. Om du kan, föna volym med en borste, (lägger nog in ett videoinlägg där jag visar hur man fönar volym med en borste och fön) föna luggen åt sidan också, så som håret ligger i bosten, så formas det, så se till att håret ligger i en båge i borsten, svårt att förklara, får allt ta och fixa videoinlägget snart tror ja:)
Platta sedan sidorna och vippa in dem lite.
(glöm inte värmeskydd)

* Hur man stylar:
Ta en matt vax, och bara lite, inte för mycket. Massera in i hela händerna, och arbeta från hårbotten, det är där du vill ha volymen! Lägg rätt lite slingor.
Spraya sedan med hårspray.


Glöm inte att fråga vad ni än undrar över angående hårvård, så lovar jag er svar



Kommentarer
Ebba

Sv: vad kul med hårvecka! men min mamma är frisör så jag tror att jag vet det mesta redan:D men jag ser fram emot sminkveckan!

2012-04-23 @ 13:52:38
URL: http://yofozoo.blogg.se/
hanna ♡

hoppas att du får en bra dag idag :)

2012-04-23 @ 17:38:25
URL: http://heaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0