Fråga får svar

Bara undrar en sak.., dina 3D naglar, är det såna där "nagelklistermärken" eller är det som du har målat dom själv med nagellack? Dom är riktigt snygga iaf :D 
Ps. Älskar din blogg och gillar att du visar hur du gör sminket och så, gärna fler sånna inlägg. Kram <3
 
SVAR:

Åh tack:D
3D blommorna jag gör, gör jag med akryl, samma material som man gör lössnaglar med. För att göra ett blomblad så tar jag upp en liten boll med akryl, lägger den på nageln och formar till den med penseln innan den stelnar. 
Detta är dock inget man kan göra själv, om man inte köper akrylpulver, vätska m.m på nätet da, men det är ganska svårt att lära sig. Jag har ju gått en utbildning inom detta.
Men köp klistermärken, det finns ju hur fina som helst:)
Och ett tips till er alla som gillar att hålla på med naglar.
Måla vad ni vill, kanske nån blomma eller nåt, med vanlig akrylfärg (finns att köpa på t.ex. Bokia) och smala penslar. När det torkat så målar ni över med ett genomskinligt nagellack, så får ni också pimpade naglar;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0