Fråga får svar

Hej Emma! 
Eftersom du är frisör så har jag en fråga :) Jag är naturligt blond och jag har färgat mig som brunett för första gången i mitt liv, ville göra en förändring :) Vart inte alls nöjd och ville bli blond igen, jag har försökt flera gånger men lyckas inte alls. Jag har väldigt långt hår och måste använda 3-4 st hårfärg :/ Jag har försökt och bli blond 2 gånger men det funkar verkligen inte :( skulle uppskatta om du kunde hjälpa mig och ge mig lite tips på vad jag kan göra? 
Btw: du är jätte snygg och sminkar otroligt fint! Kram :))
 
SVAR:

Hej!
Det är lite svårt att säga då jag inte kan se hur långt du kommit efter de 2 gångerna du blekt, eller hur kvalitén är på håret. Men här kommer lite tips.
När du köper blekning i affären, kolla på innehållet så det innehåller blekningspulver. Man ska alltså blanda en creme med ett pulver. Det finns ljusarefärgning, när man blandar två cremer med varandra, men sådan färg kan man inte ha på ett färgat hår, då händer det nästan ingenting.
Och när du lägger på blekningen, lägg först på det som är mörkast, ifall du nu har olika färger i håret. 
Strunta i verkningstiden som står på förpackningen, utan kolla på håret lite då och då, torka av en slinga och se om färgen är bra, annars sitter du lite längre. Men sitt högst 1 timme, sen händer det nog inte så mkt mer, utan du får då ta på ny blekning om du skulle behöva, och om håret tål det!
Sen kan du köra med silverschampo och silverinpackning för att dämpa det som är guldigt, det är svårt att få bort det varma som blir efter en blekning.
Hoppas detta hjälper dig något, och var rädd om håret! Blekning är det som skadar håret mest, och man måste vara jätte försiktig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0