Blir nog aldrig hel igen...

Kollat runt på bilder där folk festar, dem ser ut att ha så roligt och alla bjuder på sig själva... men jag blir nästan illamående när jag tänker på hur det kommer bli när jag ska festa här framöver... det kommer aldrig bli som det var förr, kommer jag kunna ha kul igen?
När jag ser på alla andra så tänker jag att dem inte vet hur bra dem har det, dem är hela, och dem njuter av livet... men för mig kommer det alltid vara ett hål, och det kommer absolut inte kunna fyllas med alkohol, det kommer bara bli större. Jag hade problem med mig själv innan detta hände, ibland stod jag inte ut med mig själv, men så när sommaren närmade sig, kände jag ett litet hopp, min självkänsla och självförtoende började stiga lite, jag vågade bjuda på mig och vara mer som alla andra... men nu har det stupat igen, och jag börjar tvivla på att jag någonsin kommer orka dra mig uppåt igen...
När man har en vän som bara är jobbig och som man inte gillar, då är det bara att säga upp vänskapen så har man det problemet borta, men vad gör man när man inte gillar sig själv? Sig själv kommer man aldrig ifrån...
Jag mår inte bra, jag vill inte prata om det med nån, jag vill inte ha hjälp, jag bryr mig inte längre... får bara hoppas att tiden hjälper mig, nåt annat funkar inte.
Skönt att skriva av sig lite bara..

Henrik du fattas mig!
RIP
1985-01-04 - 2010-05-29



Kommentarer
Mia -Livet i Göteborg

Emma<3 Jag tycker verkligen att du borde gå till en kurator/psykolog i alla fall. Det är jätteskönt o gå dit! Jag lovar och det hjälper verkligen jättemkt även om man inte tror det! Snälla gå iväg o gö det! Du behöver det jag lovar<3

2010-06-11 @ 10:36:49
URL: http://mariagraaf.blogg.se/
Sanna

Så tänkte jag när min bästavän dog (Sofia).

Mina tankar var mer "Kan jag ha roligt som jag hade förut, kommer jag kunna skratta igen?"

Det BLIR bättre med tiden, men ALDRIG bra.

Det är 3år sen och de känns som det var igår hon dog.. Det är tungt, men du kommer se mer ljus inom en snar framtid..=)



Jag fick höra det idag och jag beklagar verkligen sorgen.. Hemskt! =/

2010-06-12 @ 21:22:56
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Petra

Emma, du får verkligen inte gräva ner dig. Jag tycker du ska gå till en psykolog/kurator, det hjälper! Jag var själv anti mot det men jag har lärt mig SÅ mycket från henne. Vi kommer att ha kul, du kommer upp ifrån gropen och vi hjälper dig - ta emot! Man ska inte glömma, men lära sig leva med det tyvärr =( för han gav dig inga andra alternativ, tror du han vill att du ska gräva ner dig och förstöra dig? Nej nej nej!

Och om du inte vill gå och prata av dig hos en kurator osv, kom till oss! Du orkar inte att ha allt inom dig, är det värt det? När du kan se ljuset istället?

Dunderkram!

2010-06-14 @ 11:57:21
URL: http://peetran.blogg.se/
Alexandra

Håller med det som Petra skriver till fullo. Men saker och ting tar tid och man måste låta det ta tid. Du kan förtränga dina känslor ibland, men för att bli kvitt det tomma mörka hålet måste du få utlopp av dina känslor. Men det kommer när DU är redo för det. Finns alltid för dig. Som medium och framförallt som din vän. Kramar

2010-06-14 @ 13:28:27
URL: http://peeachy.blogg.se/
Petra

Det är ganska vanligt att känna så, men dom får bort känslorna som säger att du är ett hopplöst fall. För det är verkligen inte så, det är bara du som är elak mot dig själv när du säger så.. klart att vi finns för dig darling, det vet du! ska vi ta en myskväll snart? du, jag, lena - godis, film & tjejsnack?! you need it! :) och för att lätta upp så kan vi alla prata om saker vi har svårt för/tynger ner, så känns det kanske lite lättare för stunden? Jag har inte varit med om det du är med om just nu, men förstår absolut att det är tufft! men jag lovar att om du bara pratar med nån så kommer det kännas lättare. gråta mot nån annans axel som inte ens behöver fråga varför du gråter om du inte vill. utan som bara finns där, när du vill. när du känner för att prata.. Puss darling!

2010-06-15 @ 12:02:27
URL: http://peetran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0