Fjäril på vintern!

Idag bar jag och Tobbe in ved i källaren. Jag öste ved i skottkärran och Tobbe körde in dem. Och på en vedkubb såg jag en fjäril, trodde den var död. Lyfte upp den därifrån och såg att den rörde på benen. Men sen blev den stilla och det verkade som den var helt död.
Tobbe sa att den kanske var i dvala, att den kunde vakna i värmen. Så jag tog in den, och efter en halvtimme levde den! Haha.
Den var jätte fin:)
Men sen kom jag ju på att den kan ju inte leva på vintern:S så lade ut den igen, hoppas den somnar igen;)



Kommentarer
jessica

en sån fin! :D

2011-01-12 @ 09:36:08
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0