Aktiebolag

Hade inget att göra igårkväll efter att Tobbe somnat. Så jag satt och kollade lite på olika aktiebolag på allabolag.se. Där kan man se aktiebolagens redovisningar, som omsättning, balansräkning, skulder m.m. Har man ett aktiebolag så är deras siffror öppna för alla. Och det är roligt att se t.ex de riktigt stora företagen hur det går för dem.
Så igår kollade jag på Tobbes jobb, han jobbar ju på NCC i örebro. Och herregud säger jag, vet ni vad han tar in varje år till företaget? Bara HAN! Närmare 3 miljoner kr, då är det inte mycket lön han får om man ser vad han drar in;) Ett sånt företag skulle man äga, haha:)

Om ni också är intresserad av ekonomi (som jag blivit efter att startat eget) så kolla in på allabolag.se, sök efter företaget, och klicka sedan på det företaget som kommer fram vid sökningen, sen trycker ni på "fler bokslut- och nyckeltal" då ser man mycker mer detaljerat.

Ha en bra dag alla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0