BVC besök

Var hos barnmorskan igen, nu blir det att gå tätare, varannan vecka. Allt såg bra ut, blodtrycket var dock lite lågt, 95/60, förra gången hade jag 120/60, men hon sa det hellre för lågt än för högt.
Och så höll jag på å dö! Först hittade hon inte hjärthjudet! Fy fan va skraj jag blev, men bebis har vänt på sig å låg på andra sidan, det var därför, puh!!
Idag låg hjärthjudet på 143.
Frågade bm oxå varför jag får så mycket sammandragningar. Kvittar vad jag gör, reser mig från soffan, går ur bilen, böjer mig ner för att ta nåt, så får jag sammandragningar, de gör inte ont men det är lite obehagligt. Men hon sa att bara de inte gör ont, å att de inte kommer typ 3 gånger per 10de minut utan att jag gör nåt så är det lugnt. Det är bara livmodern som blir irriterad när jag rör mig. Får försöka ta det lugnt så gott jag kan å inte anstränga mig i onödan.
7 veckor kvar nu:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kontakta mig!
Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:










RSS 2.0